Opis produktu Arkusz Canon Realis X600

Canon Realis X600 to produkt firmy Canon, który został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu szybkiego i wygodnego tworzenia wysokiej jakości wydruków wielkoformatowych. Jest to kompaktowy i wydajny drukarka wielkoformatowa, która wykorzystuje technologię laserową do wydrukowania ośmiu kolorów z szybkością do 40 stron na minutę. Drukarka posiada szeroki zakres funkcji sterowania, w tym funkcję szybkiego startu, która pozwala na szybkie rozpoczęcie druku. Canon Realis X600 jest wyposażony w automatyczne korekty i automatyczne kontrolowanie jakości obrazu, co pozwala uzyskać doskonałą jakość wydruku. Drukarka jest wyposażona w zaawansowany system skanowania, który zapewnia szybkie i dokładne skanowanie dokumentów. Canon Realis X600 jest doskonałym rozwiązaniem dla firm i biur, które wymagają wydajności i wytrzymałości w wielkoformatowym wydruku wysokiej jakości.

Ostatnia aktualizacja: Opis produktu Arkusz Canon Realis X600

Ostatnio porównywaliśmy pełnoklatkowe aparaty bezlusterkowe Canona, więc teraz czas przyjrzeć się aparatom z mniejszą matrycą, czyli APS-C. Japończycy w swojej ofercie mają zarówno lustrzanki, ale także bezlusterkowce. Kupisz je w przedziale cenowym od 2 do 5 tysięcy złotych. Czym różnią się od siebie poszczególne modele? Który z nich warto wybrać? Przyjrzyjmy im się bliżej!

Zobacz część I: Przewodnik po pełnoklatkowych bezlusterkowcach Canon >>

Co to jest matryca APS-C?

Aparaty z matrycami APS-C nazywane są często „niepełną klatką” (nie mylić ze „średnim formatem”, co dość często się zdarza). Sformułowanie niepełna klatka oznacza, że matryca aparatu jest fizycznie mniejsza niż pojedyncza klatka analogowej kliszy małoobrazkowej i w przypadku Canona ma wymiary 22, 2 x 14, 8 mm. Aparaty z matrycą APS-C mają większy potencjał filmowy, mniejszy rozmiar i wagę niż pełnoklatkowe, profesjonalne aparaty i oferują większą głębię ostrości, co sprawdza się m. in. w reportażu, sporcie i krajobrazach. Ze względu na relatywnie niską cenę cieszą się one dużą popularnością szczególnie wśród początkujących fotografów.


Aparaty dla zaczynających przygodę z fotografią

Najtańsza lustrzanka na start – Canon 2000D (od 1. 7 tys. zł)

Zacznijmy może od lustrzanek i najtańszej konstrukcji przeznaczonej typowo dla osób, które aparat ze zmienną optyką trzymają po raz pierwszy. Choć nie wywołuje może on fali ekscytacji, jednak przy odrobinie samozaparcia da się nim nauczyć podstaw fotografii.

Jeśli nie wymagasz od aparatu niebotycznych osiągów i tak na prawdę jeszcze nie wiesz, co chcesz fotografować – to właśnie Canon 2000D może okazać się ciekawym wyborem. Aparatem, który pozwoli spróbować fotografowania lustrzanką.

Mała i zwinna lustrzanka – Canon 250D (około 2. 5 tys. zł)

Przy odrobinę większym budżecie warto zastanowić się nad Canonem 250D. To zdecydowanie wyższa półka od Canona 2000D i gdybym stał przed takim wyborem – z pewnością dopłaciłbym do Canona 250D. To prawdopodobnie najmniejsza lustrzanka na rynku, która mimo kompaktowych rozmiarów ma całkiem sporo do zaoferowania.

Amatorzy fotografii i filmowania docenią z pewnością dotykowy-obracany ekran, który znacząco ułatwia pracę. Nowoczesny procesor Digic 8, całkiem niezła matryca o rozdzielczości 24MPX zapewniają dobrą jakość obrazu. Nie bez powodu Canon 250D zdobył tak wielu fanów!

Choć producent w specyfikacji mówi o możliwości filmowania w 4K, to trzeba pamiętać, że w tym trybie ma on cropa (przycina dodatkowo obraz). Znakomicie natomiast sprawdza się w filmowaniu FullHD, które wciąż jest (i prawdopodobnie jeszcze przez chwilę będzie) standardem np. na Youtube.

Dla osoby początkującej z ograniczonym budżetem jest to dobra opcja na start… a w nauce na pewno pomoże też zaszyty samouczek, który podpowiada jak uzyskać interesujące efekty i do czego służą poszczególne tryby.

Bezlusterkowiec w kompaktowej odsłonie Canon M50 Mark II
(około 2. zł)

Jeśli Canon 250D wydaje Ci się wciąż za duży, pomyśl o bezlusterkowcach. Canon M50 drugiej generacji to następca absolutnego hitu wśród amatorskich bezlusterkowców. Jest niewiele większy od aparatu kompaktowego, a posiada praktycznie takie same możliwości (a nawet pod kilkoma względami przewyższa) wspominanego wyżej Canona 250D.

Kompaktowe wymiary to oczywiście nie wszystko, co ma do zaoferowania bezlusterkowy Canon M50 Mk II. Ta niepozorna konstrukcja ma naprawdę znakomity autofocus z funkcją wykrywania i śledzenia twarzy oraz oka. Co dla wielu początkujących jest bardzo ważne, posiada wizjer cyfrowy, a nie optyczny jak w lustrzance, który może pokazywać symulację zdjęcia jeszcze przed jego zrobieniem.

Za jakość obrazu tu również odpowiada mocny procesor Digic 8 i matryca 24MPX. Tak samo tu aparat sprawdzi się znakomicie do filmów w 1080p (FullHD), a niekoniecznie w 4K – mimo, że ma taką możliwość.

Zobacz naszą recenzję na Youtube:

Nowa generacja Canona M50 wprowadziła sporo zmian i udogodnień, które docenią vlogerzy i filmowcy. Wśród nowości można znaleźć między innymi czyste wyjście HDMI (clear-HDMI), które pozwala na streamowanie obrazu bezpośrednio z korpusu. Lub jego zapis na zewnętrzny recorder. Pojawił się również przycisk do nagrywania na dotykowym-obracanym ekranie, który ułatwi pracę vlogerom.

Obiektywy do Canon M

W Internecie można spotkać się z opinią o niewystarczającej liczbie obiektywów do tej serii aparatów. Jeśli się nad tym zastanowić, jest tu dostępne praktycznie wszystko, co powinno być. Pamiętajmy, że filozofią i sensem tego systemu, jest jego wielkość i lekkość – dlatego też obiektywy do niego powinny być również małe i lekkie.

Sprawdź dostępne obiektywy >>

Adapter EF do EF-M

Jeśli chcesz, możesz używać innych obiektywów, niekoniecznie dedykowanych, do współpracy z tymi aparatami. Jest to możliwe po zastosowaniu odpowiedniego adaptera! Do bezlusterkowców z systemu M można używać bez większych problemów wszystkich obiektywów od lustrzanek Canona, lub też stosować przejściówki na obiektywy manualne, np. z aparatów analogowych. html" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Zobacz adapter >>

Aparaty dla ambitnych amatorów

Średnia półka lustrzanek dla bardziej zaawansowanych – Canon 850D (około 3. 5-4 tys zł)

Bardziej zaawansowani amatorzy, którzy szukali nowej lustrzanki, wybierali do tej pory Canona 77D lub Canona 800D. Choć miały bardzo zbliżone parametry to pierwszy z nich był bardziej przystosowany do zdjęć, drugi do filmów. Canon wziął najlepsze rzeczy z obu modeli, dorzucił troszkę funkcji z droższych modeli i tak powstał Canon 850D.

Względem poprzedników widać tu znaczną poprawę m. w pracy autofocusu. System automatycznego ostrzenia ma 45 krzyżowych punktów i posiada funkcję iTR (pozwalającą na śledzenia obiektów przy użyciu wizjera optycznego. ITR znany jest np. z topowego Canona 5D IV). Na zdecydowany plus zasługuje tutaj również ergonomia. php? tekst=850D&kat=2&A=0#pokaz">Canon 850D ten jest po prostu wygodny w użyciu. Sprawdzi się do wielu zadań i pozwoli rozwinąć się fotograficznie oraz filmowo.

Aparaty dla średniozaawansowanych

Bracia bliźniacy! Tak bardzo podobni i tak bardzo różni – Canon 90D i Canon M6 Mark II

Dochodzimy do bardziej zaawansowanych aparatów – można powiedzieć, że rodzeństwa Canona! Canon M6 MkII wyszły tego samego dnia, mają ten sam procesor, praktycznie tę samą matrycę o rozdzielczości 32, 5MPX, możliwość nagrywania filmów w 4K bez cropa… oraz wiele, wiele innych funkcji i parametrów. Jednak to aparaty dedykowane do zupełnie innych celów i zadań.

Niedoceniany maluch o wielkim sercu – Canon M6 Mark II (3 tys. zł)

Zacznijmy od mniejszego i tańszego brata – bezlusterkowego Canona M6 Mark II. Mam wrażenie, że to mocno niedoceniany aparat, który w tak małym korpusie mieści wiele zaawansowanych możliwości! Wybierając go trzeba pamiętać, że nie ma wbudowanego wizjera, jest on dołączany (i można go kupić osobno lub z aparatem).

Daje on praktycznie taki sam obrazek co Canon 90D, jednak autofocus z fundacją wykrywania i śledzenia twarzy oraz oka robi tu całkiem sporą różnicę na plus dla bezlusterkowca. Co ciekawe, ten maluch jest sporo szybszy od lustrzanki – może robić serie zdjęć z prędkością 14 kl. /s (a w trybie Burst nawet 30 kl. /s! ). Zatem jeśli szukasz małego aparatu o zaawansowanych funkcjach, to nie musisz dalej czytać – ten bezlusterkowiec jest dla Ciebie.

Półprofesjonalna lustrzanka do sportu i dzikiej natury – Canon 90D (5 tys zł)

Czy to oznacza, że lustrzanka nie ma racji bytu? Nie, nie, nie! Dla niektórych może okazać się to lepsze rozwiązanie. php? tekst=90D&kat=2&A=0#pokaz">Canon 90D garściami czerpie z poprzedników, biorąc najlepsze funkcje Canona 7D Mark II i Canona 80D. Aparat ten jest większy i to może pasować sporej grupie użytkowników, którzy są przyzwyczajeni do rozmiarów lustrzanek i ich ergonomii.

To aparat, który jest wręcz stworzony do fotografowania sportu i dzikich zwierząt. Używanie go z bardzo długimi obiektywami nie powinno sprawiać żadnych problemów. Wszystko działa tu bardzo dobrze. Co może okazać się kluczowe – Canon 90D jest uszczelniony – zatem gorsze warunki pogodowe podczas meczu, czy też w lesie nie będą dla niego wyzwaniem.

Recenzja Canon 90D na blogu >>

Mały, niepozorny, lecz nie powinieneś go ignorować! – Canon R10 (4, 8 tys. zł)

Canon coraz mocniej rozwija swój segment bezlusterkowców, a w szczególności serię R. Dowodem na to jest m. html">Canon R10, który z zewnątrz wydaje się być naprawdę niepozorny, jednak wewnątrz skrywa potężne komponenty! Niesamowita szybkość autofocusa, z funkcjami wykrywania i śledzenia obiektów, oka (również zwierząt). Az 15 klatek na sekundę w trybie migawki mechanicznej i 24 klatki na sekundę przy migawce elektronicznej. Oraz wiele, wiele więcej!

Zaawansowane funkcje fotograficzne i filmowe, w aparacie, który mógłby się zmieścić do większej kieszeni. Daje on praktycznie wszystko, czego potrzebuje początkujący, ale i już bardziej zaawansowany fotograf, czy filmowiec. Sprawdzi się znakomicie przy zdecydowanej większości postawionych przed nim wyzwań!

Pierwsze wrażenia z Canonem R10 na blogu

Profesjonalny aparat z matrycą APSC – Canon R7 (7, 3 tys. zł)

Przez ponad dekadę Canony z serii 7D były topowymi lustrzankami z niepełnoklatkową matrycą. Szybkie, niesamowicie wytrzymałe, znakomite do sportu, fotografii dzikiej natury, czy też fotografii reporterskiej. Tę tradycję kontynuuje Canon R7, który podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej.

Został on wyposażony w nową matrycę o rozdzielczości 32, 5MPX, która dodatkowo jest wyposażona w system stabilizacji. Matrycę tę wspiera potężny procesor Digic X, a sam aparat można nazwać superszybkim. Podobnie jak R10 wykonuje on 15 klatek na sekundę w trybie migawki mechanicznej, tu jednak podobieństwa z R10 się kończą – przy migawce elektronicznej Canon R7 robi aż 30 klatek na sekundę! Co ciekawe to to, że system autofocusa został tu zaimplementowany wprost z profesjonalnego Canona R3. Akumulator to dość popularne LP-E6NH, jednak dzięki optymalizacji wytrzymuje naprawdę długo. pl/test-canon-r7/">Pełny test i recenzję Canona R7 przeczytasz na blogu:

Canon R7 – czy to nowy król APS-C?

Chcesz więcej takich treści? Zapisz się newsletter!

Dzięki temu nie przegapisz nowych artykułów, jako pierwszy dowiesz się o darmowych warsztatach foto-video i zgarniesz najlepsze rabaty na zakupy w Cyfrowe. pl! Nie martw się, nie wysyłamy spamu, ani nie piszemy codziennie:) Tylko wartościowe treści!

Zapisz się >

Funkcje i dane techniczne – EOS R6 - Canon Poland

Szczegółowe dane techniczne

Matryca światłoczuła

  • Typ

  • Efektywna liczba pikseli

    W przybliżeniu 20, 1 megapiksela

  • Łączna liczba pikseli

    W przybliżeniu 21, 4 megapiksela

  • Format obrazu

  • Filtr dolnoprzepustowy

  • Czyszczenie matrycy

    Wbudowany system czyszczący EOS

  • Typ filtra kolorowego

  • Matrycowy stabilizator obrazu

    Tak, do 8 stopni w zależności od użytego obiektywu1

Procesor obrazu

  • Typ

Obiektyw

  • Mocowanie obiektywu

    RF (obiektywy EF i EF-S można zamontować, stosując: adapter EF-EOS R,
    Adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji
    adapter EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego)
    Obiektywy EF-M nie są zgodne

  • Ogniskowa

    Odpowiednik ogniskowej obiektywu 1, 0x z obiektywami RF i EF 1, 6x z obiektywami EF-S

Regulacja ostrości

  • Typ

  • System / punkty AF

    100% w poziomie i 100% w pionie po włączeniu trybów Twarz+śledzenie i Automatyczny wybór; 100% w poziomie i 90% w pionie po włączeniu trybu wybierania ręcznego i trybu wielkostrefowego2

  • Zakres działania AF

    Od -6, 5 do 20 EV (temp. 23°C, czułość ISO 100)3

  • Tryby AF

    One Shot Servo AF AI Focus AF (w trybie Inteligentna scena auto A+)

  • Wybieranie punktu AF

    Wybór automatyczny: twarz+śledzenie. Dostępne 1053 obszary AF w przypadku wyboru automatycznego
    Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić) 6072 (zdjęcia) / 4968 pozycji AF w przypadku filmów
    Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo)
    Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do otaczających punktów
    Wybór ręczny: strefowy AF (wszystkie punkty AF podzielono na 9 stref ostrości)
    Wybieranie ręczne: wielkostrefowy AF (poziomy)
    Wybieranie ręczne: wielkostrefowy AF (pionowy)

  • AF ze śledzeniem

    Ludzie, zwierzęta (psy, koty i ptaki) lub pojazdy (samochody wyścigowe lub motocykle)

  • Blokada AF

    Uruchamiana wciśniętym do połowy spustem migawki lub przyciskiem AF ON w trybie One Shot AF. Za pomocą niestandardowego przycisku skonfigurowanego do zatrzymywania AF w trybie AI Servo

  • Oświetlenie wspomagające AF

    Emitowane przez wbudowaną diodę LED lub opcjonalną, specjalną lampę Speedlite (lampa błyskowa)

  • Ostrość ręczna

Regulacja ekspozycji

  • Tryby pomiaru

    Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy)
    (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
    (2) Pomiar skupiony (około 5, 8% wizjera na środku)
    (3) Pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 2, 9% na środku wizjera)
    Pomiar połączony z polem AF jest niedostępny
    (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony

  • Zakres pomiaru jasności

    Od -3 do 20 EV (temp. 23°C, ISO 100, pomiar wielosegmentowy)

  • Blokada AE

    Automatyczna: blokada AE zostaje uruchomiona po ustawieniu ostrości
    Ręczna: uruchamiana przyciskiem blokady AE w trybach P, Av, Fv, Tv i M

  • Korekta ekspozycji

    +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania)

  • Sekwencja naświetlania

    +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia

  • Fotografowanie bez migotania

    Tak. Detekcja migotania wykrywana przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może się zmniejszyć.

  • Automatycznie, 100-102400 (z dokładnością do 1/3 lub jednego stopnia)
    Wartość czułości ISO można rozszerzyć do wartości: L: 50, H: 204800

Migawka

  • Typ

    Elektronicznie sterowana migawka szczelinowa i funkcja elektronicznej migawki na matrycy

  • Czas naświetlania

    30–1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (pełny zakres czasów naświetlania; dostępny zakres zależy od trybu fotografowania)

  • Zwolnienie migawki

    Miękki spust elektromagnetyczny

Balans bieli

  • Typ

    Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę

  • Ustawienia

    AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej
    Korekcja balansu bieli:
    1. Niebieski/bursztynowy +/-10
    2. Purpurowy/zielony +/-10

  • Ręczny balans według wzorca bieli

    Tak, możliwy zapis 1 ustawienia – z poziomu obrazu lub trybu Live View

  • Sekwencja balansu bieli

    +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziom
    Sekwencja 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawki
    Wybierana przez użytkownika korekcja kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony

Wizjer

  • Typ

    0, 5-calowy kolorowy wizjer EVF OLED

  • Liczba punktów

  • Pokrycie (pionowo/poziomo)

  • Powiększenie

  • Punkt oczny

    W przybliżeniu 23 mm (od środka soczewki okularu)

  • Korekcja dioptrii

    Od -4 do +2 m-1 (dioptria)

  • Wydajność wyświetlacza

    Oszczędność energii: 59, 94 kl. /s; tryb płynny: 119, 98 kl. /s; ograniczenie spadków do niskich prędkości nagrywania: 60–119, 8 kl. /s5

  • Informacje w wizjerze

    Czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, informacje o punkcie AF, wskaźnik poziomu ekspozycji, liczba pozostałych ekspozycji, korekta ekspozycji, poziom stan akumulatora, migawka elektroniczna, fotografowanie HDR, priorytet jasnych partii obrazu, fotografowanie z ekspozycją wielokrotną, tryb samowyzwalacza, maksymalna liczba zdjęć seryjnych, metoda AF, symulacja ekspozycji, tryb wyzwalania migawki, tryb pomiaru, FEB, fotografowanie bez migotania, kadrowanie zdjęć/filmów, tryb fotografowania, współczynnik proporcji, automatyczny optymalizator jasności ikon ujęcia, blokada AE stylu obrazu, gotowość lampy, balans bieli, blokada ekspozycji lampy, jakość obrazu, szybka synchronizacja, funkcja Bluetooth, Wi-Fi wł. /wył., histogram, poziomica elektroniczna, skala odległości przy ręcznym ustawianiu ostrości, system IS, poziom dźwięku – ręczny (wideo), pozostały czas nagrywania (wideo), poziom słuchawek (wideo), skala prędkości i kompresji nagrywania (wideo), wskaźnik nagrywania (wideo)

  • Podgląd głębi ostrości

    Tak, poprzez przycisk niestandardowy

  • Osłona okularu

Ekran LCD

  • Typ

    Clear View LCD II o przekątnej 7, 5 cm (3, 0 cale) i rozdzielczości około 1, 62 mln punktów

  • Pokrycie

  • Kąt widzenia (poziomo/pionowo)

    W przybliżeniu około 170° w pionie i poziomie

  • Powłoka

  • Regulacja jasności

    Ręczna: siedem poziomów regulacji
    Regulacja odcienia koloru: 4 ustawienia

  • Obsługa za pomocą ekranu dotykowego

    Tryb pojemnościowy: funkcje menu, szybkie nastawy, obsługa odtwarzania i widok powiększony. Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów; migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania.

  • Opcje wyświetlania

    (1) Podstawowe ustawienia aparatu
    (2) Zaawansowane ustawienia aparatu
    (3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica
    (4) Brak informacji
    (5) Ekran szybkich nastaw

Lampa błyskowa

  • Tryby

    Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny

  • Czas synchronizacji z lampą błyskową

    Migawka mechaniczna 1/200 s / 1/250 tryb elektronicznej pierwszej kurtyny

  • Korekta ekspozycji lampy

    +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 stopnia z lampami Speedlite serii EX

  • Sekwencja ekspozycji z lampą

    Tak, w przypadku zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej

  • Blokada ekspozycji lampy

  • Synchronizacja błysku z drugą kurtyną

    Tak, za pomocą lampy Speedlite

  • Stopka HotShoe / złącze PC

  • Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi

    E-TTL II w przypadku lampy błyskowej Speedlite z serii EX, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych

  • Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi

Fotografowanie

  • Tryby

    Zdjęcia: inteligentna scena auto, elastyczna preselekcja AE, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje)
    Filmy: automatyczna ekspozycja, ręczny

  • Style obrazów

    Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3)

  • Przestrzeń kolorów

  • Przetwarzanie obrazów

    Priorytet jasnych partii obrazu (2 opcje ustawień)
    Automatyczny optymalizator jasności (3 ustawienia)
    Redukcja zakłóceń długiego czasu naświetlania
    Czystość
    Redukcja zakłóceń - High ISO (4 ustawienia) (zdjęcia i film)
    Optyczna korekcja obiektywu
    – Korygowania jasności brzegów, korygowanie aberracji chromatycznej, korygowanie dystorsji (w trakcie / po zakończeniu fotografowania; tylko podczas filmowania)
    Korekcja dyfrakcji
    Cyfrowy optymalizator obiektywu (tylko w trakcie / po zakończeniu fotografowania)
    Zmiana rozmiaru na M, S1, S2
    Kadrowanie obrazów (JPEG/HEIF)
    – Format obrazu: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1
    – Przełączanie pomiędzy poziomą i pionową orientacją kadrowania
    - Prostowanie obrazu
    – Ramkę kadrowania można przesuwać za pomocą ekranu dotykowego
    Obróbka obrazu RAW
    Ekspozycja wielokrotna
    HDR
    Konwersja HEIF na JPEG

  • Tryby migawki

    Pojedyncze, szybka seria zdjęć+, szybka seria zdjęć, wolna seria zdjęć, samowyzwalacz (zdalne wyzwalanie 2 s+, zdalne wyzwalanie 10 s+)

  • Serie zdjęć

    Maks. około 12 kl. /s z migawką mechaniczną, prędkość utrzymywana na poziomie ponad 1000 obrazów JPEG lub 240 obrazów RAW. Maks. około 20 kl. /s z migawką elektroniczną67, prędkość utrzymywana na poziomie ponad 1000 obrazów JPG lub 120 obrazów RAW

  • Timer interwałowy

Typ plików

  • Typ zdjęć

    JPEG: 2 opcje kompresji
    RAW: RAW, C-RAW 14-bitowy (14-bitowy z migawką mechaniczną i elektroniczną pierwszą kurtyną, 12-bitowe przetwarzanie analogowo-cyfrowe z migawką elektroniczną, oryginalny format Canon RAW, 3. edycja)
    HEIF: 10-bitowy format HEIF jest dostępny w trybie HDR po
    ustawieniu opcji [Enable/Włącz] w pozycji [HDR PQ]
    Zgodność ze standardem Exif 2. 31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2. 0
    Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1. 1

  • Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG

    Tak, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF

  • Wielkość obrazu

    JPEG/HEIF
    Format 3:2 (L, RAW, C-RAW) 5472 × 3648, (M) 3648 × 2432, (S1) 2736 × 1824, (S2) 2400 × 1600
    1, 6x (wycinek kadru) (L) 3408 × 2272, (S2) 2400 × 1600
    Format 4:3 (L) 4864 × 3648, (M) 3248 × 2432, (S1) 2432 × 1824, (S2) 2112 × 1600
    Format 16:9 (L) 5472 × 3072, (M) 3648 × 2048, (S1) 2736 × 1536, (S2) 2400 × 1344
    Format 1:1 (L) 3648 × 3648, (M) 2432 × 2432, (S1) 1824 × 1824, (S2) 1600 × 1600

  • Foldery

    Możliwość ręcznego tworzenia, nazywania i wybierania nowych folderów

  • Numery plików

    (1) Narastająco
    (2) Automatyczne resetowanie
    (3) Ręczne resetowanie

  • Nazewnictwo plików

Film EOS

  • Typ filmu

    Film MP4: 4K UHD, Full HD (16:9)8 9; dźwięk: Linear PCM / AAC

  • Wielkość filmu

    4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (59, 94, 50, 29, 97, 25, 23, 98 kl. /s) międzyklatkowa (IPB) / (IPB Light)10; film poklatkowy 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (29, 97, 25 kl. /s) wewnątrzklatkowa (All-I); Full HD (16:9) 1920 × 1080 (119, 88, 100, 59, 94, 50, 29, 97, 25, 23, 98 kl. /s) międzyklatkowa (IPB) / (IPB Light)[10]; film poklatkowy Full HD (16:9) 1920 × 1080 (29, 97, 25 kl. /s) międzyklatkowa (All-I); Full HD HDR (16:9) 1920 × 1080 (29, 97, 25 kl. /s) międzyklatkowa (All-I)11

  • Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne)

    4K / Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów)

  • Canon Log

    Tak, Canon Log 1 i Canon Log 312

  • Długość filmu

    Maks. czas trwania: 29 min i 59 s (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku karty SD w formacie exFAT.

  • Filmy z dużą prędkością nagrywania

    Rozdzielczość Full HD przy 100 kl. /s lub 119, 9 kl. /s13
    Nagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości)
    Maksymalny czas nagrywania jednej sceny: maks. 7 min i 29 s

  • Przechwytywanie klatek

    Możliwość przechwytywania klatek w formacie JPEG/HEIF o rozdzielczości 8, 3 megapiksela z filmów 4K UHD (format HEIF jest dostępny tylko w przypadku ustawienia opcji HDR PQ)

  • Przepływność / Mb/s

    MP4 H. 264, Canon Log wył.
    4K (59, 94p / 50, 00p): IPB około 230 Mb/s
    4K (59, 94p/50, 00p): IPB (Light) około 120 Mb/s
    4K (29, 97p/25, 00p/23, 98p): IPB około 120 Mb/s
    4K (29, 97p/25, 00p/23, 98p): IPB (Light) około 60 Mb/s
    4K w trybie poklatkowym (29, 97, 25 kl. /s): ALL-I około 470 Mb/s
    Full HD (119, 88p/100. 00p): IPB około 120 Mb/s
    Full HD (119, 88p/100, 00p): IPB (Light) około 70 Mb/s
    Full HD (59, 94p/50, 00p): IPB około 60 Mb/s
    Full HD (59, 94p/50, 00p): IPB (Light) około 35 Mb/s
    Full HD (29, 94p/25, 00p/23, 93p): IPB około 30 Mb/s
    Full HD (29, 94p/25, 00p): IPB (Light) około 12 Mb/s
    Full HD w trybie poklatkowym (29, 97p, 25 kl. /s): ALL-I około 90 Mb/s
    Filmy Full HDR (29, 97, 25 kl. /s) IPB około 30 Mb/s
    MP4 H. 265 Canon Log / HDR PQ: wł.
    4K (59, 94p / 50, 00p): IPB około 340 Mb/s
    4K (59, 94p/50, 00p): IPB (Light) około 170 Mb/s
    4K (29, 97p/25, 00p/23, 98p): IPB około 170 Mb/s
    4K (29, 97p/25, 00p/23, 98p): IPB (Light) około 85 Mb/s
    4K w trybie poklatkowym (29, 97, 25 kl. 00p): IPB około 180 Mb/s
    Full HD (119, 88p/100, 00p): IPB (Light) około 100 Mb/s
    Full HD (59, 94p/50, 00p): IPB około 90 Mb/s
    Full HD (59, 94p/50, 00p): IPB (Light) około 50 Mb/s
    Full HD (29, 94p/25, 00p/23, 93p): IPB około 45 Mb/s
    Full HD (29, 94p/25, 00p): IPB (Light) około 28 Mb/s
    Full HD w trybie poklatkowym (29, 97p, 25 kl. /s): ALL-I około 135 Mb/s14

  • Nagrywanie na dwóch kartach

  • Mikrofon

    Wbudowane mikrofony stereo (48 kHz, 16 bitów × 2 kanały)

  • Wyświetlacz HDMI

    Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów na karcie)
    Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (brak możliwości nagrywania na karcie, ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)

  • Wyjście HDMI

    4K (UHD) 59, 94p / 29, 97p / 23, 98p
    Full HD 59, 94p / 59, 94i, 50, 00p / 50, 00i
    480p 59. 94p
    576p 50p
    Nieskompresowane YCbCr 4:2:2, 8- lub 10-bitowe, możliwość przesyłania dźwięku przez złącze HDMI

  • Regulacja ostrości

    Dual Pixel CMOS AF z wykrywaniem oczu/twarzy i AF ze śledzeniem zwierząt, filmowy Serwo AF
    Ręczna regulacja ostrości (dostępne wzmocnienie krawędzi i asystent ustawiania ostrości)

  • Czułość ISO

    Automatyczna: 100–6400, H: 204800
    Ręczna: 100-25600, H: 204800

Inne funkcje

  • Funkcje indywidualne

    21 funkcji indywidualnych

  • Etykieta metadanych

    Informacje o prawach autorskich użytkownika (możliwość ustawienia w aparacie)
    Ocena obrazu (0–5 gwiazdek)
    Dane IPTC (zapisane za pomocą EOS Utility lub Mobile File Transfer)
    Transfer obrazów z opisem (opisy rejestrowane w EOS Utility)

  • Panel LCD / podświetlenie

  • Odporność na pył/wilgoć

  • Notatka głosowa

  • Inteligentny czujnik orientacji

  • Powiększenie przy odtwarzaniu

  • Tryby wyświetlania

    (1) Pojedynczy obraz
    (2) Pojedynczy obraz z informacjami (2 poziomy)
    Podstawowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO i jakość obrazu)
    Szczegółowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, pomiar, jakość obrazu i rozmiar pliku), dane obiektywu, histogram jasności i RGB, balans bieli, styl obrazów, przestrzeń kolorów, redukcja zakłóceń, optyczna korekta obiektywu, informacje GPS, informacje IPTC
    (3) Indeks 4 obrazów
    (4) Indeks 9 obrazów
    (5) Indeks 36 obrazów
    (6) Indeks 100 obrazów
    (7) Przeskok wyświetlania (1, 10, 100 obrazów, wg dat, wg folderów, tylko filmy, tylko zdjęcia, zdjęcia chronione, wg ocen)
    (8) Edycja filmu
    (9) Obróbka obrazów RAW
    (10) Ocena

  • Pokaz slajdów

    Wybór obrazu: wszystkie, wg daty, wg folderu, filmy, zdjęcia, chronione obrazy lub wg oceny
    Czas odtwarzania: 1/2/3/5/10 lub 20 s
    Powtórzenia: wł. /wył.

  • Histogram

  • Alarm prześwietlenia

  • Usuwanie obrazów

    Pojedynczy obraz, wybór zakresu, wybrane obrazy, folder, karta

  • Ochrona obrazów przed usunięciem

    Ochrona przed usunięciem pojedynczego obrazu, folderu lub karty w przypadku wszystkich znalezionych obrazów (tylko podczas wyszukiwania obrazów)

  • Samowyzwalacz

  • Kategorie menu

    (1) Menu fotografowania
    (2) Menu AF
    (3) Menu przeglądania
    (4) Sieć
    (5) Menu nastaw
    (6) Menu funkcji indywidualnych
    (7) Moje menu

  • Języki obsługi menu

    29 języków
    Angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, wietnamski, hinduski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański, malajski, indonezyjski i japoński

  • Aktualizacja oprogramowania układowego

    Aktualizacja może być wykonana przez użytkownika (aparat, obiektyw, zewnętrzna lampa Speedlite, pilot zdalnego sterowania BLE, adapter obiektywu)

Interfejs

  • Komputer

    Złącze SuperSpeed USB 3. 1 Gen 2 USB C

  • Wi-Fi

    Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802. 11b/g/n; tylko pasmo 2, 4 GHz), z obsługą Bluetooth16 Obsługiwane funkcje: EOS Utility, smartfon, przesyłanie do Internetu

  • Inne

    Wyjście HDMI micro (typ D), wejście mikrofonu zewnętrznego (minijack stereo), wejście słuchawkowe (mini-jack stereo), złącze typu E3 (złącze zdalnego wyzwalania)

Drukowanie bezpośrednie

  • PictBridge

Przechowywanie

  • Typ

    2 × karta SD/SDHC/SDXC i UHS-II

Obsługiwane systemy operacyjne

  • Komputer

    Windows 8. 1 i Windows 10 (tryb tabletu nie jest obsługiwany)

  • Macintosh

    OS X 10. 12, 10. 13, 10. 14, 10. 15, 11

Oprogramowanie

  • Przetwarzanie obrazów

    Digital Photo Professional 4. 14 lub nowszej, aplikacja mobilna Digital Photo Professional (tylko iOS) (obróbka obrazu RAW, bez DUAL PIXEL RAW, w aplikacji mobilnej DPP Express)

  • Inne

    EOS Utility 3. 12. 3 lub nowsza wersja (w tym Remote Capture), Picture Style Editor, EOS Lens Registration Tool, EOS Web Service Registration Tool oraz aplikacje Canon Camera Connect, Mobile File Transfer i image. canon (iOS/Android)

Źródło zasilania

  • Akumulatory

    Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony) / LP-E6N

  • Żywotność akumulatora

    W przypadku ekranu LCD około 510 zdjęć (temp. 23°C)
    W przypadku ekranu LCD około 510 (temp. 0°C)
    W przypadku wizjera około 380 zdjęć (temp. 23°C)17
    W przypadku wizjera około 380 (temp. 0°C)

  • Wskaźnik poziomu naładowania

    6 poziomów + wartość procentowa

  • Oszczędzanie energii

    Zasilanie wyłączane po 30 sekundach, 1, 3, 5, 10 lub 30 min

  • Zasilanie i ładowarki

    Ładowarka LC-E6E (dostarczona), zasilacz AC-E6N i przyłącze zasilacza DR-E6, zestaw zasilający AC Adapter Kit ACK-E6N/ACK-E6, samochodowa ładowarka akumulatorów CBC-E6, zasilacz USB PD-E1

Akcesoria

  • Bezprzewodowy przekaźnik danych

  • Obiektywy

    Wszystkie obiektywy RF (EF i EF-S za pomocą adapterów obiektywu)

  • Adaptery obiektywów

    Adapter mocowania EF-EOS R
    Adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji
    Adapter mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego

  • Lampa błyskowa

    Canon Speedlite (EL-1, EL-100, 90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III-RT, 470EX-AI, 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX, 600EX-RT, 600EX II-RT, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Twin Lite MT-26EX, wyzwalacz lamp błyskowych Speedlite ST-E2, wyzwalacz lamp błyskowych Speedlite ST-E3-RT, wyzwalacz lamp błyskowych Speedlite ST-E3-RT wer. 2)

  • Pilot zdalnego sterowania / zdalny spust migawki

    Pilot zdalnego sterowania ze złączem typu E3 i lampa Speedlite 600EX II-RT, pilot zdalnego sterowania na podczerwień RC-6, bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania BR-E1

  • Inne

    Uchwyt pionowy BG-R10, odbiornik GPS GP-E2 (brak obsługi kompasu cyfrowego), mikrofon stereofoniczny DM-E1 / DM-E100

Dane fizyczne

  • Konstrukcja korpusu

    Obudowa ze stopu magnezu, panele zewnętrzne wykonane z tworzywa poliwęglanowego z włóknem szklanym

  • Środowisko pracy

    1–40 °C, wilgotność do 85%

  • Wymiary (szer. × wys. × dł. )

  • Masa (sam korpus)

    W przybliżeniu 598 g (680 g z kartą i baterią)

  • Ponad 18 lat doświadczenia

    Ponad 18 lat na rynku, ponad 600 tys. zamówień, 97% zadowolonych Klientów – taki wynik zobowiązuje. Zaufaj faktom i wybierz Cyfrowe. pl!

  • 54 pasjonatów w zespole54 pasjonatów fotografii i filmowania, w sumie blisko 500 lat doświadczenia! Ponad 300 filmów edukacyjnych na YouTube, 1000 poradników na blogu firmowym!Ponad 23 tysiące produktówPonad 23 tys. produktów prawie 400 marek, dostępnych w jednym miejscu. Sprzęt dla początkujących oraz unikalne pozycje dla profesjonalistów. Nie znalazłeś interesującego Cię produktu? Skontaktuj się z nami, zamówimy go specjalnie dla Ciebie!97% pozytywnych opinii

Opis produktu Arkusz Canon Realis X600

Bezpośredni link do pobrania Opis produktu Arkusz Canon Realis X600

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Opis produktu Arkusz Canon Realis X600